Riittas ordbilder

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Riitta - 27 januari 2010 15:37


Jag är trött och seg idag. Inte bara idag, har varit det hela veckan. Förkyld med lite av varje som symtom.


Förra veckan, efter allt stohej kring vernissage, bokresentation, besök och allmän stress en längre tid, var jag bara totalt urblåst i huvudet. Och trött. Men jag är i alla fall inte sjuk, sa jag. Som ofta om man jobbar jättehårt för att bli klar med allt som ska göras innan semestern, och så blir man sjuk så snart man är ledig. Nej, jag var bara trött och tom i huvudet. Ända till i fredags.


Jag var inte förvånad att jag blev sjuk, men det är trist. I söndags kände jag mig bättre men sen kom febern tillbaka. Jag blir sällan väldigt sjuk men det brukar sitta i istället. Hoppades i alla fall att det skulle hinna gå över under min lediga måndag, men icke. Lika segt sitter den kvar, som ett segt hölje över mig.  Det är helt okey att vara hemma men då ska man ha lite ork också. Inte bara vara trött, seg, yr av och till och med ständig huvudvärk. Men vad ska man göra - vila och ta det lugnt. Läsa böckerna om Arn.


Ordspråk idag: Sjukdom kommer till häst och går bort till fots.



Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards