Riittas ordbilder

Alla inlägg under januari 2011

Av Riitta - 21 januari 2011 23:54

Här är jag igen efter en lång paus. Kunde bara inte låta bli längre. Visst, bloggande tar tid och jag har inte ett dugg mera tid nu som sist men jag vill ändå skriva lite ibland. Inte så att jag alltid har något revolutionersande att säga. Inte heller så att min blogg skulle läsas av massorna. Men på något sätt kittlar det i min skrivarnern igen.


Jag vill allra först berätta om fotoklubbens utställning där maken och jag är med med några tavlor var. Tänkte också lägga ut mina så ni får se. Och vad ser jag när jag väl tittade på min blogg: i somras avslutade jag bloggandet med nästan samma bilder. Men jag lägger ut dem i alla fall för att samlingen inte är exakt densamma och för att jag ombearbetat dem en liten aning.


Klubben hade en fotoutställning i januari förra året. Sen haar orförande varit på den utställningsansvariga åtkilliga gånger om en ny tid med det har inte funnits någon. Alla tider är bokade för hela året - en tid för maken och mig. Men så hoppade en utställare av bara några dagar innan utställningen skulle vara klar. Den ansvariga rinde då direkt till fotoklubbens ordförande som självklart tackade ja trots tidsbris. Sånt tillfälle tackar man itne nej till. Fem dagar senare hängde vi upp tavlorna. Visserligen utan att vi hann med gemensamt tema, men dock en utställning istället för tomma väggar. Och resultatet blev ganska bra, om jag får säga det själv.


Så till mina foton. De sex första är 30x40 cm stora med passepartout och en smal ram. Här dock med en smal smal svart ramlinje (och med mitt namn på).


   El-stolpe


   Vinge


   Utsikt från väderkvarn


  

Lugnaste hästarna


  

Kvarnby


  

Väderkvarn


Sen har jag en annan liten serie av fyra mindre bilder, 18x24 cm med passepartout och en smal ram, placerade ovanpå varandra (även här något mindre än de stora).


   Gångjärn


   Järnspik


   Gångjärn med knorr


   Låst brunn


Ordspråk idag: Omväxling förnöjer


Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards