Riittas ordbilder

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Riitta - 26 januari 2010 22:20


Tack så mycket Katsura (http://katsura.bloggplatsen.se) för awarden jag fick. Det var en glad överraskning.


Har sedan funderat vilka sju jag skulle kunna ge den till. Problemet är att jag inte följt ordentligt mer än ett par bloggar. Har någon gång hittat något intressant men sen tappat bort dem. Så nu har jag letat upp en del av dem och länkat till dem så jag vet var jag har dem. Men att välja i det här läget - det är svårt.


Efter mycket funderande har jag bestämt följa Lambergsfruas exempel: inbjuda alla som läser min blogg att ta emot awarden, skicka den vidare och berätta om sig själva. Gör så här:


 


A. Kopiera awarden.

B. Länka personen som har gett dig den.

C. Berätta sju fakta om dig själv.

D. Ge awarden till sju bloggare och länka till dem.

E. Lägg en kommentar i deras blogg om att de har något att hämta.


Sju fakta om mig själv:

1. Jag fotar mycket och skulle vilja göra mer av foton än att bara ha dem i min dator. Har just nu sex bilder på en samutställning som vår fotoklubb har på ett bibliotek. På julsalongen som kommunen ordnade sålde jag mina två fototavlor (man fick lämna in max två verk).

2. Har precis kommit ut med min första bok som jag är stolt över. Går och grunnar på nästa idé, som jag förhoppningsvis snart orkar sätta igång med.

3. Har hittat ny hobby under förra året: korsordsmakeri. Det är jättekul! Har skickat ett par korsord till några tidningar men har än så länge inte fått napp.

4. Arbetar som kurator men tycker just nu att jobbet tar alldeles för mycket tid och energi från fritidsintressen.

5. Är sedan drygt fem år gift med världens bästa och snällaste man. Inte perfekt (han är t.ex ganska tankspridd), men ändå min bästa make och bästa vän, som också fotar mycket.

6. Har två vuxna barn, en i Göteborg och en för tillfället i Lund. Resten av släkten finns i Finland.

7. Tycker om att resa men också att bara vara hemma och ta det lungt. Även när vi jobbar med något som vår fleråriga trädgårdsprojektet med ny plattläggning, lusthus och nya planteringar, tar vi det lungt emellanåt. Man måste hinna njuta av livet också.


Jag vill skicka awarden vidare till:

Alla ni som läser min blogg.


Mina ord idag: Ta vara på livet.




Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards