Riittas ordbilder

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Gammalt, grått och slitet

Av Riitta - 9 oktober 2010 23:52

Gammal, grå och sliten - så känner jag mig nuförtiden. Eller kanske inte riktigt, snarare splittrad och därmed stressad. Jag vill så mycket, försöker så mycket men tiden och orken räcker inte riktigt till.


Det är hus och trädgård, hushåll med alla återkommande saker som måste göras, skriverier i smått och stort, korsord, fotograferande och hemsidor. Så ska man hinna med sig själv också: förkovra sig, roa sig, vila och motionera. Ändå är jag absolut inte ensam om hus, trädgård och hushåll, och jag delar fotointresset och en del annat med maken. Men det känns som att allting blir mer hattigt utan att jag hinner fördjupa mig i något på så sätt som jag skulle vilja.


Jag vill helt enkelt för mycket, men det är en omöjlighet att hinna med allt som är kul, och annat som måste göras och kan inte lämnas helt, men borde göras bättre. Så jag måste skära ner i någon ända. Bloggande hör till den ändan. Åtminstone för en tid. Jag skulle vilja säga att jag lämnar det helt men det är samtidigt kul, så jag säger att jag tar en paus. Kanske väldigt lång sådan, eller så kommer jag in och skriver något sporadiskt, antagligen väldigt sporadiskt. Kanske inte alls.


Som avslutning, än så länge bara inför uppehållet, får ni se på en del gammalt grått och slitet. De hör till en typ av motiv jag gillar.


 



 


 


 


 

Så låser vi här, åtminstone för en tid.



Ordspråk idag: Man ska inte flyga högre än vingarna bär. 



 
 
katsura

katsura

11 oktober 2010 20:42

Så härliga bilder. Jag kommer att sakna dina läsvärda inlägg och dina vackra bilder, men jag förstår dig. Nu när jag har börjat jobba igen efter sjukskrivningen känns det inte som om jag hinner någonting... Ha det så bra och hoppas du hittar harmoni i tillvaron och slipper vara stressad.
Varma hälsningar från Cecilia, alias Katsura

http://katsura.bloggplatsen.se

Riitta

11 oktober 2010 20:53

Tack Cecilia! Jag kanske tittar in nån gång när jag ägnar mig åt surfing utan att orka vara effektiv. Sånt händer ju. Det är kul att se hur ditt fotograferande gått framåt. Roligt också att du blivit bättre.
Ha det bra, kram och hälsning. Riitta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Riitta - 17 februari 2013 22:28

Fotosessionen i skogen fortsatte, även med annat än Legofigurer. Men här först ett par av dem i samma bild bland laven.   Jag hade ett speciellt scenario i tankarna när jag gjorden den här bilden, som var med i vår fotoutställning i november....

Av Riitta - 9 februari 2013 15:39

Åter aktiv efter lång, lång paus. Ska visa er något jag gjorde i höstas. Ibland fotar jag stort, ibland smått. Som mossor och lavar. Den här mossan med sina sprön tycker jag är allra vackrast. Och laven nedanför ser ut som små torra träd. ...

Av Riitta - 1 juli 2012 19:07


Idag har jag varit duktig, alldeles för duktig.   Jag har putsat fönstren, alla fönstrena! Äntligen, för det borde ha gjots för länge sen enligt min smak, men det har bara inte blivit av. Nu är det gjort, det är trevligt, världen ser så mycket kl...

Av Riitta - 30 juni 2012 21:26

En dag i höstas stod jag på busshållplatsen i Skanstull och väntade på 4:ans buss som dröjde ovanligt länge. I närheten av mig stod två kvinnor med en liten baby i vagnen. Min blick fastande vid de små små händerna. Den här lilla barnet hade otroligt...

Av Riitta - 24 juni 2012 21:17

Det finns en hel del som skulle kunna berättas om det dryga gångna året, men det mesta känns ändå gammalt vid det här laget. Förutom en sak: jag har blivit farmor. I april förra året. En flicka. En söt och glad tjej, ett riktigt charmtroll.   Tyv...

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards