Riittas ordbilder

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Nya fina bilder!

Av Riitta - 2 mars 2011 22:43

Ikväll har maken och jag hämtat ut en bunt nya fina bilder. Fina är de självklart, för det är dem som vi ska ställa ut nästa vecka. Jo, ni hörde rätt, det är dags för nästa fotoutställning, en egen för maken och mig på ett lokalt bibliotek.


Det är otroligt roligt att förbereda en utställning, åtminstone när man kommit så här långt. Efter lång tids väljande, velande och skärskådande kom vi fram till ett antal bilder som lämpar sig att hängas upp på väggen för allmän beskådan. Den delen av arbetet var mycket svettigt och bildkandidater byttes ut då och då.


Men nu är utskrivna och vi har ikväll ägnat oss åt finslipning av placeringen av dem. Dock bestämms ordningen slutgiltigt på plats när utställningen ska hängas upp nästa vecka. Här emellan skall bilderna monteras i passepartouter och ramar. Liksom att förbereda för vernissagen med att skicka några till inbjudningar till vernissagen, skriva verklista och presentation och ordna med lite tilltugg.


Ordsrpåk idag: Arbete gör sömnen söt.


 
 
katsura

katsura

3 mars 2011 21:05

Så roligt att ha en fotoutställning. Synd att jag inte bor i närheten, för i såfall hade jag definitivt kommit!
Trevlig helg och lycka till med urvalet av bilder.

http://katsura.bloggplatsen.se

Riitta

3 mars 2011 22:18

Tack Cecilia!
Urvalet är gjort, det är de utskrifter vi hämtade ut igår. I helgen ska de monteras i passepartouter och ramar.
Det är kul att på det här sättet träffa trevliga människor överallt i landet, men ibland är det verkligen synd att vi inte bor närmare varandera.
Jag lägger ut några av bilder så småningom.
Ha det bra i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Riitta - 17 februari 2013 22:28

Fotosessionen i skogen fortsatte, även med annat än Legofigurer. Men här först ett par av dem i samma bild bland laven.   Jag hade ett speciellt scenario i tankarna när jag gjorden den här bilden, som var med i vår fotoutställning i november....

Av Riitta - 9 februari 2013 15:39

Åter aktiv efter lång, lång paus. Ska visa er något jag gjorde i höstas. Ibland fotar jag stort, ibland smått. Som mossor och lavar. Den här mossan med sina sprön tycker jag är allra vackrast. Och laven nedanför ser ut som små torra träd. ...

Av Riitta - 1 juli 2012 19:07


Idag har jag varit duktig, alldeles för duktig.   Jag har putsat fönstren, alla fönstrena! Äntligen, för det borde ha gjots för länge sen enligt min smak, men det har bara inte blivit av. Nu är det gjort, det är trevligt, världen ser så mycket kl...

Av Riitta - 30 juni 2012 21:26

En dag i höstas stod jag på busshållplatsen i Skanstull och väntade på 4:ans buss som dröjde ovanligt länge. I närheten av mig stod två kvinnor med en liten baby i vagnen. Min blick fastande vid de små små händerna. Den här lilla barnet hade otroligt...

Av Riitta - 24 juni 2012 21:17

Det finns en hel del som skulle kunna berättas om det dryga gångna året, men det mesta känns ändå gammalt vid det här laget. Förutom en sak: jag har blivit farmor. I april förra året. En flicka. En söt och glad tjej, ett riktigt charmtroll.   Tyv...

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards