Riittas ordbilder

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Riitta - 25 mars 2010 08:24

Vart tog tiden vägen? Ibland, eller ganska, har den tendens att bara försvinna. Bara hoppar över några timmar. För det är väl det som måste ha skett om klockan ena stunden är 20.00 och nästa stund 22.45?


Kanske någon nu vill säga att så inte är fallet, tiden hoppar inte över en massa timmar. Jag tror att den gör det.


Ett annat fenomen är att klockan tickar mycket fortare på kvällar och helger än under arbetsdagar. Det sker regelmässigt. Jag tror att det är en konstig naturlag som ingen hittills har lyckats förklara. Eller så är det en sanning så svår att inse att man inte vill tala offentligt om det.


Vilket fall är jag övertygad om att tiden lever sitt alldeles egna liv. Ungefär som i boken Momo. För det mesta mot min vilja.


Ett exempel ser man i bloggandet. Det är flera dagar sedan jag skrev sen sist. Jag har till och med färdiga ämnen som jag skulle vilja skriva om, men hade inte tid under ett par dagar. Men dessa dagar har helt plötsligt blivit många. Alldeldes för många för min smak.


Mina ord idag: Tid går inte att styra.



Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards