Riittas ordbilder

Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Riitta - 14 maj 2010 22:35

Fotointresset är stort i vårt hus. Både maken och jag fotar ofta och gärna, och mycket. Jag har i stort sett alltid med mig en liten kompaktkamera, ifall att. Och för planerade fototillfällen har jag en systemkamera. Maken har motsvarande utrustning, men hans lilla kamera är lite större än min och inte med för jämnan.


Varför dubbla utrustningar, kanske ni undrar. Allt för att kunna fota samtidigt, röra oss fritt omkring oberoende varandra och ibland upptäcka helt olika saker, även om vi är på gemensam utflykt eller resa. Och för att inte gå miste om tillfällen om något intressant skulle dyka upp. Som när vi hade ärende till Globen en vacker solig dag. Jag kom på att jag nu kunde fota de nya bollhissarna Skyview, som man kan åka upp på Globen. Den gången hade maken inte med sig någon kamera.


 - Det är inte samma sak, sa maken om att han hade kunnat låna min kamera.

 - Eller det kanske skulle blivit väldigt mycket samma sak, fortsatte han.

 - Men det skulle vara en helt annan sak om du fotade samma sak med din egen kamera? undrade jag.

 - Ja, just det.


Så kan vår humor se ut. Och det här är vad jag fångade. Maken blev helt utan den här gången. Och något grön när jag visade mina bilder.


 


Ordspråk idag: Man ska ta tillfället i akt.


Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards