Riittas ordbilder

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Riitta - 6 maj 2010 22:41

Jag hade tänkt snabbt justera bilderna från Paris och lägga ut några. Men så bestämde jag mig att äntligen vara ordentlig. Så nu sitter jag och katalogiserar alla över 700 foton från resan med platsnamn, nyckelordstaggar och bedömning.


Fördelen är att jag framöver lättare ska hitta till exempel människor, eller hus, eller de bästa bilderna. Nackdelen är att det tar väldig tid. Vilket också är skälet till att jag inte gjort det förut. Men jag inser att jag borde göra det, om inte med gamla bilderna så åtminstone framöver, för att hitta vad jag söker bland alla mina tusentals bilder.


Det vore så mycket roligare att snabbt rensa bort de sämsta dubbletterna och klart väldigt misslyckade bilderna och snabbt få göra något roligt med favoriterna. Så som jag brukar. Men det straffar sig längre fram. Alltså... ordentligt nu, även om det tar mer tid.


Mina ord idag: Det är inte lätt att göra som man borde.


Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards