Riittas ordbilder

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Riitta - 20 december 2009 21:15


Min bok (I mammas fotspår) kom ut i tisdags, vilket var jätteroligt. Sen har jag skyndat för att få till de utlovade presentationerna av den på två av kommunens bibliotek, skickat böcker till alla som bidragit, pratat, sålt och signerat och skickat julbrev och inbjudningar till den stora bokpresentationen vi ska ha i januari. Mycket är gjort, något saknas fortfarande. Jag har fått många gratulationer och uppskattande ord. Nu är mina böcker hemma nästan slut och måste snabbt hämta fler från förlaget.


Allt det här samtidigt som jag skulle börja göra jul hemma. Har skickat julhälsningar i form av julbrev och snöig kvällsbild på lusthuset. Har också börjat pynta lite. Men inspirationen saknas. Jag är helt enkelt så innerligt trött.


Många har jämfört det här att komma ut med en bok med att föda barn. Det är som en förlossning. Jag håller med, det är både rusigt och tröttande.


Mitt ordspråk idag: Låt den trötte vila, så kommer kraften åter.

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards