Riittas ordbilder

Alla inlägg den 15 december 2009

Av Riitta - 15 december 2009 23:41


Nu är min bok här! "I mammas fotspår", berättelsen om min mammas upplevelser som krigsbarn i Sverige under andra världskriget. Efter närmare fem års slit med skrivande, intervjuer, efterforskning och ännu mer skrivande. Och hela långa processen av bearbetningar, och sen väntan. Nu äntligen är den här! Det har vi skålat för här hemma med maken.


När jag på midsommarveckan lämnade in hela det färdigskrivna materialet kom tröttheten. Den totala tröttheten som varade en vecka. "Grattis till förlossningen", sa min redaktör. Lite så är det idag också.


Samtidigt, vilken lycka! Min alldeles egen bok. Min första bok. Förhoppnigsvis inte den sista. Åtminstone har jag idéer till fler, men det blir en senare fråga. Först får jag presentera, sälja och signera min bok på två lokala bibliotek inom den närmaste veckan. Och sen måste jag göra jul, och vila, vila.


Ordspråk idag: Arbete gör sömnen söt.


  Min bok!!

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards