Riittas ordbilder

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Riitta - 4 december 2009 22:59


Bara en och en halv vecka kvar! Sen ska den vara färdig, min bok. Om inget oförutsett händer. Den skickades till tryckeriet igår eftermiddag. I morse ringde min redaktör från Arlandabussen och berättade att tryckeriet bekräftat att de tagit emot materialet och det ser bra ut. De gillade omslaget.


Redaktören åkte på en välbehövlig långhelgresa efter att jobbat hårt båda dagar och kvällar. Och jag gick och fikade med maken efter att vi lämnat våra alster (mina åldrande tulpaner, se kategori allmänt) till utställningen. Jag åt en härlig gräddig bakelse fast jag är laktosintolerant. Lite får man väl ofta för firandets skull, eller hur? Nåja, så illa var det inte, jag tog en tablett så jag inte ska få reaktioner.


Sen dess har jag varit innerligt trött. Hade riktiga svårigheter att hålla mig vaken ett tag på eftermiddagen. I Ikväll har vi tagit det bara lungt med god mat och Morden i Midsomer, och samlat på krafter.


Ordsråk idag: Den sista milen är den längsta.


Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards