Riittas ordbilder

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Riitta - 23 december 2009 00:20


Nu kommer jag inte att ha tid med bloggen på några dagar, så jag vill önska alla som läser mig ibland en skön jul, just så som ni själva vill ha det. Med mycket besök eller bara lugnt. Med mycket förberedelser eller enklaste möjliga.


Julen har en tendens att innehålla så mycket måsten. En del för traditioenns skull, en del för att amn själv satt ribban högt för att andra förväntar sig det eller för att man själv vill ha det så. Men det finns inga måsten. Bättre bara göra så mycket man har lust och orkar med. och sen njuta av resultatet.


Ordspråk i natt: Man gör så gott man kan.


 


Av Riitta - 23 december 2009 00:02


Inte har jag hunnit ut på promenader eller andra uteaktiviteter. Men jag har lite vackert att se på på hemmaplan. Det har jag dokumenterat stundvis den senaste veckan, genom fönstret eller strax utandör dörren.


Mitt ordspråk idag: Se det lilla nära sig.


Det har snöade väldigt mycket under några få dagar. Så här ser det ut lite söder om Stockholm. Här dår ni se vårt snöiga lusthus i julbelysning förra veckan och samma lustnus i ännu mera snö i förrgår. Då hade alla tidigare spår av pulsande i snön försvunnit.



              

Och så en skata som just fått tag i solrosfrö och en snöig vy över planket mot grannarna.


 


 


Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards