Riittas ordbilder

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Skonad från en olycka till en annan

Av Riitta - 7 juni 2010 18:59

- Är det någon som inte har vaccinerat sig mot fästingar? frågade en av deltagarna på fotoutflykten igår.

- Vi, sa jag om mig och maken. Eller åtminstone var vi osäkra om den tidigare vaccineringen fortfarande gäller.

- Grattis! sa han som frågade.


Så gick vi runt i ett naturskönt område med orkidéer och en massa andra blommor på låg nivå. Vi stod nerböjda, vi låg på knän med baken i vädret och vi låg på mage på marken titt som tätt för att få bilder på rätt nivå. Och satt på varma klippor och njöt av matsäcken, solen, havsvyn och sällskapet.


Jag gjorde allt jag ville, men var hela tiden väl medveten att vi kanske drar på oss en massa fästingar. Väl hemma gjorde maken och jag en minutiös kontroll av varandra. Inga fästingar. Oh, så skönt. Fästingar är bland det äckligaste jag vet.


Sen var det dags att titta på dagens bildskörd. Jag nöjde mig med en första liten genomgång och tänkte sätta mig i hammocken med en tidning. Det var varmt och jag gick barfota. Så trampade jag på något vasst på matrumsgolvet. Vansinnigt vasst, och det gjorde vansinningt ont. Och började blöda på en gång.


Jag hade trampat på en liten porslinsflisa som flygit långt från stället där en liten skål gott sönder kvällen innan. Av någon underlig anledning måste den ha stått på högkant. Annars hade den inte kunnat göra ett djupt sår i hälen.


Hemmet är det farligaste platsen, har jag för mig att undersöknignarna visar.


Maken plåstrade om mig och jag intog viloläge i hammocken. Jag fick linka resten av kvällen, men det var inte värre än att vi kunde grilla och njuta av maten i kvällssolen.


Ordspråk idag: Olyckan kommer objuden.


PS. Bara för att klockan åter blivit mycket innan det här inlägget blev klart och jag förväntas orka upp vid sex i morgon, får ni se del av min bildskörd från utflykten först imorgon. Men den som väntar på något gott... God natt allihopa.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Riitta - 17 februari 2013 22:28

Fotosessionen i skogen fortsatte, även med annat än Legofigurer. Men här först ett par av dem i samma bild bland laven.   Jag hade ett speciellt scenario i tankarna när jag gjorden den här bilden, som var med i vår fotoutställning i november....

Av Riitta - 9 februari 2013 15:39

Åter aktiv efter lång, lång paus. Ska visa er något jag gjorde i höstas. Ibland fotar jag stort, ibland smått. Som mossor och lavar. Den här mossan med sina sprön tycker jag är allra vackrast. Och laven nedanför ser ut som små torra träd. ...

Av Riitta - 1 juli 2012 19:07


Idag har jag varit duktig, alldeles för duktig.   Jag har putsat fönstren, alla fönstrena! Äntligen, för det borde ha gjots för länge sen enligt min smak, men det har bara inte blivit av. Nu är det gjort, det är trevligt, världen ser så mycket kl...

Av Riitta - 30 juni 2012 21:26

En dag i höstas stod jag på busshållplatsen i Skanstull och väntade på 4:ans buss som dröjde ovanligt länge. I närheten av mig stod två kvinnor med en liten baby i vagnen. Min blick fastande vid de små små händerna. Den här lilla barnet hade otroligt...

Av Riitta - 24 juni 2012 21:17

Det finns en hel del som skulle kunna berättas om det dryga gångna året, men det mesta känns ändå gammalt vid det här laget. Förutom en sak: jag har blivit farmor. I april förra året. En flicka. En söt och glad tjej, ett riktigt charmtroll.   Tyv...

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards