Riittas ordbilder

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Riitta - 2 juni 2010 22:53

 


Var dag är en sällsam gåva
en skimrande möjlighet.
Var dag är en nåd dig given
från himlen, besinna det!


När jag hörde denna psalm idag kändes den så passande. Tänkte på naturen i trädgårdar, parker och i det vilda. Hur ljuvligt syrenerna doftar just nu, hur skönt det är att vila i stillheten i trädgården efter dagens arbete och arbetsresorna i ständig trängsel, hur vacker de olika fåglarnar sjunger i träden runtomkring oss och hur skön den ljumma kvällsluften och den ljusa natten är.


Just den här tiden på året är den allra finaste med blommor, dofter och ljuset. Just den här tiden på året är det som om batterierna kna laddas var kväll när jag kommer hem och kan sätta mig i trädgården en stund och bara vara. Bara lyssna och känna dofterna. Kanske prata med maken. Eller så sitter vi tysta intill varandra.


 

Vi har glädjen att ha både vita och lila syrener. Jag älskar deras doft

fast jag inte tål att få för mycket av det. Just ikväll spredsig doften

ljuvligt med varje lilla vindpust.


 

Så här skönt kan man ha det efter dagens slit när lätt skugga ger skön

svalka strax innan solen går ner.


Mina ord idag: Glöm inte bort att andas - djupt.


Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards