Riittas ordbilder

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Livet ger...

Av Riitta - 4 april 2010 22:09

Saker och ting blir för mig sällan som jag tänkt mig. Oftast på grund av mig själv. Som att jag inte tar fram påskpyntet förrän precis till påskhelgen. Fast jag tänkt mig veckan innan. Inte så att jag har mängder av dem, men i alla fall.


Jag hade också tänkt mig lägga ut någon sorts påskbild, men inte har jag gjort det. Dels för att jag tog fram pyntet först på skärtorsdagskväll, dels för att jag fotade tulpaner och annat medans det var ljust. Nog försökte jag fota påskkycklingar därefter, men blev inte nöjd med resultatet. När jag sen tagit nya bilder hade vi ingen internetuppkoppling. Och sen har vi haft besök.


Men nu, äntligen, kan jag önska alla mina läsare glad påsk (det lilla som återstår) med denna kollage. Glad påsk!


 

Citat idag (Baloos sång): Var glad för allt som livet ger.


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 april 2010 19:57

Kära Mirjamita!
Att resa är ett av våra största intressen och något vi prioriterar, så länge vi har råd och ork. Hollands blommor i april är en upplevelse utöver det vanliga. Island har vi sett från luften i strålande sol - ofattbart vackert, så dit åker vi i början av juni. Paris är så vackert på våren, men attans vad knäsvag jag blev i Eiffeltornet. Vi åkte allra högst upp. MiMl och våra barn var så begeistrade, kollade hit och dit, pekade och tjoade glatt. Ville få mig att titta också, men mina ben vek sig faktiskt. Det var som jag hade spagetti i musklerna. Jag satt på golvet och ville inte titta nånstans alls. Men har du ingen höjdrädsla. är det en helt fantastisk upplevelse - säger MiML och barnen ;)
Vad ni gör, skjut inte upp era resor för länge. En vacker dag kan det vara för sent. Vi var med om en allvarlig bilolycka i november 1983 och då öppnades våra ögon. Den där Hollandsresan, som vi tänkte göra efter pensioneringen höll på att aldrig bli av. På våren efter gav vi oss iväg med egen bil. Fick stanna flera gånger för att ta nya tag och våga ut i trafiken igen. Det är en underbar resa som vi aldrig glömmer. Alla sinnen var vidöppna och vi gladdes åt allra minsta lilla blomma, fjäril, humla eller doft.
Mina allra soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Riitta - 17 februari 2013 22:28

Fotosessionen i skogen fortsatte, även med annat än Legofigurer. Men här först ett par av dem i samma bild bland laven.   Jag hade ett speciellt scenario i tankarna när jag gjorden den här bilden, som var med i vår fotoutställning i november....

Av Riitta - 9 februari 2013 15:39

Åter aktiv efter lång, lång paus. Ska visa er något jag gjorde i höstas. Ibland fotar jag stort, ibland smått. Som mossor och lavar. Den här mossan med sina sprön tycker jag är allra vackrast. Och laven nedanför ser ut som små torra träd. ...

Av Riitta - 1 juli 2012 19:07


Idag har jag varit duktig, alldeles för duktig.   Jag har putsat fönstren, alla fönstrena! Äntligen, för det borde ha gjots för länge sen enligt min smak, men det har bara inte blivit av. Nu är det gjort, det är trevligt, världen ser så mycket kl...

Av Riitta - 30 juni 2012 21:26

En dag i höstas stod jag på busshållplatsen i Skanstull och väntade på 4:ans buss som dröjde ovanligt länge. I närheten av mig stod två kvinnor med en liten baby i vagnen. Min blick fastande vid de små små händerna. Den här lilla barnet hade otroligt...

Av Riitta - 24 juni 2012 21:17

Det finns en hel del som skulle kunna berättas om det dryga gångna året, men det mesta känns ändå gammalt vid det här laget. Förutom en sak: jag har blivit farmor. I april förra året. En flicka. En söt och glad tjej, ett riktigt charmtroll.   Tyv...

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards