Riittas ordbilder

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Riitta - 9 februari 2013 15:39

Åter aktiv efter lång, lång paus. Ska visa er något jag gjorde i höstas.


Ibland fotar jag stort, ibland smått. Som mossor och lavar. Den här mossan med sina sprön tycker jag är allra vackrast. Och laven nedanför ser ut som små torra träd.

 

Efter några tankevurpor kom jag på att jag ska fota Lego-figurer i olika situationer. Till exempel på olika ställen i skogen. Just det var ganska eftersom jag gillar mossor och lavar, som ju blev som buskage eller skog för de små leksakerna.



Pojken hittade en annan mossa med likadana sprön som nu påminner om kvaveldun.

Snårskogen är bra ställe att gömma sig, ycker pojken. Men glömmer bort att flaggan syns långa vägar.


Mina ord idag: Världen är till för att upptäckas.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards