Riittas ordbilder

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Riitta - 2 september 2010 22:44

Som ni ser är jag tillbaka i bloggen. Efter en paus som blev mycket längre än bara semestern. Mycket längre än tänkt.


Ett tag funderade jag nästan på att lägga av. Jag har skaffat mig för många saker att göra, så det här kändes som en belastning att börja med bloggen igen. Tiden vill inte räcka till. Och vad ska jag hitta på att skriva?


Men så hade jag ju åtminstone några bilder att lägga ut. Och det är trots allt kul att skriva. Hoppas man kan glädja åtminstone någon som råkar hitta sin väg hit. Eller så pratar jag till tomma intet, och då får det vara så. Jag kommer i vilket fall fortsätta åtminstone ett tag till.

Av Riitta - 2 september 2010 22:13

Sommaren är slut, så ock min långa bloggsemester. Vi har kommit in i september och det är hög tid för mig att visa lite sommarminnen. Jag börjar med några strandfynd från stränderna utanför Kuressaare på Ösel/Saaremaa.


Ösel som förresten heter Saaremaa på estniska och finska. På resan hade vi ett par broschyrer där man beskrev ön som just Saaremaa oberoende språket. Inte förrän vi kommit hem igen och har berättat om resan som vi börjat använda namnet Ösel, vilket fortfarande känns lite konstigt. Saare-maa å sin sida betyder Ö-land.


Det här är en liten del av min bildskörd i sommar. Med bilderna kan man återuppleva sommaren flera gånger. Hoppas de här kan väcka känslor och minnen hos dig, dina egna minnen från dina sköna stunder i livet. Minnen att bära med när hösten kommer. I så fall, njut!


 

 


 


 


 


 


Ordspråk i dag: Små stjärnor lyser också i mörkret.

Presentation


Ordspråk i tiden:
Ett gott skratt förlänger livet.

Har du sett vad klockan är?

Fråga mig

2 besvarade frågor

Mina inlägg i kalendern

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards